Sari la conținut

Închidere PFA

Dacă ai decis să închizi PFA-ul, echipa noastră te va sprijini în procedurile de închidere și înregistrare a acestei modificări în registrul comerțului. Vom asigura că toate documentele necesare vor fi depuse corespunzător.

PRET: 399 RON

Pentru radierarea persoanelor fizice autorizate (PFA), întreprinderilor individuale (II) și întreprinderilor familiale (IF) din Registrul Comerțului, sunt necesare următoarele documente și etape:

Depunere Cerere:

  1. Cererea de înregistrare: Solicitantul depune cererea de înregistrare a radierii împreună cu documentele necesare la sediul Oficiului Registrului Comerțului din județul în care se află sediul profesional sau la oricare din sediile acestuia. Cererea poate fi depusă și online prin intermediul portalului de servicii ONRC, folosind semnătură electronică calificată.

Soluționarea cererii:

  1. Rezoluție motivată: Raderea din Registrul Comerțului se face în urma unei rezoluții motivate emise de registratorul comercial. Termenul de eliberare a certificatului de radierare este de 3 zile lucrătoare de la data înregistrării cererii sau de la completarea acesteia cu toate documentele solicitate.
  2. Audiență publică (opțională): La cererea explicită a solicitantului sau a reprezentantului său, poate fi organizată o audiență publică pentru susținerea și soluționarea cererii. Informații privind programările pentru audiență pot fi obținute de la Oficiul Registrului Comerțului.

Taxe și tarife:

  1. Taxe și tarife: Pentru operațiunile de radierare din Registrul Comerțului nu se percep taxe sau tarife.

Calea de atac:

  1. Plângere: În cazul în care solicitantul nu este de acord cu încheierea registratorului, acesta poate formula o plângere conform prevederilor legale, în baza Legii nr. 265/2022 privind registrul comerțului.

Asistență:

  1. Servicii de asistență: Redactarea actelor și îndrumări pentru completarea cererii de radierare, precum și efectuarea formalităților de depunere a documentelor și reprezentarea la Oficiul Registrului Comerțului pot fi realizate prin birourile de asistență și reprezentare din cadrul primăriilor.

Acte normative de referință:

  1. Acte normative: Procedura de radierare se bazează pe dispozițiile Legii nr. 265/2022 privind registrul comerțului și O.U.G. nr. 44/2008 privind desfășurarea activităților economice de către PFA, II și IF, cu modificările și completările ulterioare.

Ia legatura cu noi

Este important să urmați această procedură cu atenție și să vă asigurați că aveți toate documentele necesare. În caz de incertitudini, consultați specialiști în domeniul juridic sau contabil pentru a vă asigura că procesul de radierare este efectuat corect din punct de vedere legal și administrativ.